Soulodění po serverní Dalmácii

Posádka (zprava):
Jarda (skipper), Míša, Jitka, Jitka, Vladimír, Filip, Mirka, Karel
Jméno lodi: Diana, Bavaria 36
Domovská marina: Sutomiščica, Olive Island (Ugljan)
Termín: 25.6.-3.7.2011

Ve zkratce

Tentokráte jsme jely dvě lodě. Na druhé (Girica) velel Mozol a vyráželi ze Sukošanu.
Plavbu jsme na základě toho nazvali soulodění :-) Trasa byla severním směrem, první den
společná boya, u brbinj, pak směrem na VeliRat, Premuda, Mali Lošinj, Šilba, Molat a
zpět. Plavba celkem dobrodružná, poněvadž jsme stále řešili něco s lodí: urvaná kotva,
nefunkční rádio, natržená genoa. Posádka pařmenská a velmi pohodová. Ve čtvrtek přišla bora a došlo i na jachting v mrholení na solidní zaďák s vlnami kolem 1,5 metru. Vše jsme zvládli, loď vrátili bez ztráty kauce a výlet jsme zakončili sobotou strávenou v Zadaru. Cestou zpět proběhl tradiční guláš u Michellera :-)

Trasa a popis plavby dle dnů

sobota 25.6.
kolem poledne jsme se potkali, tedy já potkal svou posádku. Sraz byl na mole v Zadaru, po trochu zmatků, kam se postavit do fronty na trajekt jsme se nějak dostali na trajekt směr Preko Odjezd kolem druhé. Po 30 minutové plavbě jsme vystřelili z trajektu a jeli hledat domovský přístav. Naštěstí stěžňů tam kolem moc nebylo a Sutomiščicu jsme našli bez problémů. Proběhlo vágní předání lodi, ke které bylo docela dost výhrad, ale co už. Podařilo se nám vyrazit ve čtvrt na sedm. Kurz 130°na motor směrem sever kolem Ugljanu, který jsme kolem serverní části objeli a pak změnili kurz směrem zátoka Brbinj na Dugi Otoku. V zátoce bylo docela dost bójí tak 20-30, které jsem ani v mojich 6 let starých mapách neměl. Uvázali jsme se dohromady s druhou lodí na jednu společně a trochu se podružili :-)

Neděle 26.6.
Ráno jsme vyrazili kolem poledne podél Dugi Otoku směr sever. Cílem byl průzkum ponorkové základny. Prohlédli jsme si, Míša z Giricy si udělala výšlap na kostelík na kopci (celkem výkon v tom poledním slunci) dali jsme si jídlo a o půl čtvrté protivítr směr pantera molo. Protivítr byl fajn, zažili jsme si náklony natrénovali obraty a posádce už začínalo být jasno ve slově kurz i když udržet ho proti větru byla věc druhá a tam se zatím osvědčil jen Karel (však to byl taky kapitán) :-)) Kolem půl sedmé jsme vjížděli do zátoky Pantera, kde jsme nakonec zvolili molo. Je tam celkem vybavený přístav, i když za vodu i elektriku chtěli prachy extra. Holt ostrov. Večer kulturní program: hospoda s živými humry - fakt pěkní, ale tam bylo draho jak čert (400 kuna za kilo ryb), tak jsme spol. s Mozolem rozhodli nechat společnou večeři na jindy a kdo chtěl tak si dal. Naproti přes ulici byla konkurenční pizzerie, kde bylo taky fajn.
Večer jsme pokračovali na naší lodi s družbou, kde jsem se s Radkem a Mozolem z Giricy zasekl na závažných diskusních tématech, při kterých jsme vypili na co jsme přišli.:-)

Pondělí 27.6.
Budíček vodou poprvé :-) v jedenáct jsme vyrazili na potápění se k vraku. Hodili jsme kotvu... poprvé a naposledy musím dodat. Koupačka byla fajn. Nasadili jsme motor na člun a jeli se vrak s Philem prozkoumat. Ještě štěstí, že jsem před odplutím vyžadoval i pádla, nakonec byly potřeba. Motor cestou tam ještě šlapal, zpátky už netočila vrtule
v tu chvíli se to jevilo jako první menší zádrhel). V 14:30 jsem chtěl odplout. Ještě jsem osobně asistoval při vytahování kotvy a zaškolení jak na to, vytáhl jsem ji kousek pod naviják, chtěl jsem ji vytáhnout a.... napřed ulítl vrátek, pak když jsem se snažil kotvu vytáhnout rukou uletěla i kotva... ještě asi hodinu jsme se snažili ji najít, uvázat na lano a vytáhnout, ale po hodině jsme to vzdali  a nechali ji tam. 6:10 míjíme ostrov Tramerka, v 17:10 Škardu a ve črvrt na osm jsme se uvázali na boyu na ostrově Premuda, schovaní za valem od západu, za ostrovem z druhé strany. Zátoka se jmenuje "Masarine", stálo to tam 110 kuna.  Posádka šla navštívit místní restauraci, Jitung s Mirkou otrhaly kolem rostoucí bylinky a pozdní večer jsme strávili besedou na palubě.

Úterý 28.6.
v půl jedenácté jsme vyrazili na Mali Lošinj, kde posádka Giricy strávila již minulou noc. Na Malij Lošinj jsme dorazili ve čtvrt na tři. zůstali jsme chvíli na mole a nakonec jsme se tam rozhodli zůstat přes noc. Odpolední jídlo v restauraci na mole - vynikající služby, normální ceny následoval výlet po městě, nákup kotvy, rybářských potřeb a vůbec fajn odpoledne a večer.

Středa 29.6.
V jedenáct jsme vyrazili ven ze zálivu, v půl jedné jsme vytáhli plachty. Vítr se točil a po hodině se změnil v bezvětří. Na motor jsme vyrazili na smluvenou Šilbu. Tesně před ní nakonec začlo i foukat. Objeli jsme přístav a zjistili, že naše partnerská loď nikde. Vytočili jsme mobil a jeli se za nima podívat na protější ostrov Olib. Nicméně moc se tam posádce Giricy nelíbilo a tak jsme jen dali přestávku na jídlo a pak společně vyrazili závod, kdo bude na protivítr na Šilbě první. Nakonec to bylo nerozhodně, Girica sice dřív přirazila k molu, my vzápětí za nimi, nicméně my jsme byli uvázaní hned na poprvé a během několika desítek sekund. Na pevnině jsme jim všichni zamávali jako první :-) To bylo v šest večer. Následovala procházka po ostrovní promenádě. Došlo i na lignje na žaru a véču v hospodě. Prima městečko.

Čtvrtek 30.6.
Ráno nic moc. Prší, ze severu valí Bora. Doplnění zásob vody, nákup v supermarketu a v půl dvanácté po společné domluvě s Giricou směrem Molat, kde to bude před borou kryté. Obléct bundy a 11:40 vyrážíme. Pár set metrů jsme se popotáhli na motor na vlny z boku  (tak 1,5 metru) a pak s napnutými plachtami po větru (zadozadobok) na plnej kotel. Vlnky s náma pěkně pohazovaly a loď jela ve vlnách svou maximálkou, což je u této bavárky tak 7 uzlů.  Většinu cesty jsme pluli s Gyricou těsně v závěsu nebo vedle sebe. Na plachty jsme dojeli z hecu až do přístavu na ostrově Molat/Molat. Girica ještě stihla poslední místo a nás už hnali kotvit (to anchor), to jsem zásadně odmítal s ohledem na stav naší kotvy a nakonec to Mozol ukecal tak, že nás borec uvázal k rybářské lodi. Loď jak jsme se bavili s jejím kapitánem odjížděla v devět, takže před devátou jsme pak přeparkovali. Večer jsme šli projít ostrov, hřbitov, pláž.... a na večer na véču do hospody Mare. Specialitou podniku byly plata Mare, kdy místo očekávaného talíře ryb přišly stejky (Jitung s Laďou), Mozol se Simonkou se pustili do louskání Škamp, mě věpřový ribbon stejk taky chutnal :-)
Večer následovala diskotéka na naší a rybářské lodi.

Pátek 1.7.
V jedenáct ráno jsme vyrazili za pěkného počasí směrem tunskim kanálem. Koupačky plachtění na minimální vítr nás tam zdrželo až do půl páté, kdy jsme minuli RivANJ A Susicu. Kanálem zase něco fouklo a tak jsme plachtili dál. v osm večer jsme dorazili do domovského přístavu Sutomiščica.

Sobota 2.7.
Obávaná nervozita před předáním lodi na mě byla znát. Oběhl jsme napřed loď s foťákem a pak se šroubovákem. Borec přiběhl již o půl deváté, kdy u nás bordel jak v tanku, všichni se právě snažili sbalit. Takže neva, uděláme to i přesto bylo rozhodnuto. Ukázal jsem kotvu - fungovala (10cm tam - i 10cm zpátky) ukázal natrženou plachtu, už bylo, ukázal jsem jak jsme mu vyspravili člun (tesa páska škoda) chvíli jsme se handrkovali, že nám chyběl náměrovej kompas. Tvrdil jsem že žádnej nebyl, borec mával checkin papírama, a já jsem mu připoměl, že to odškrtával od stolu a že v papírech ho má ale my jsme ho na lodi neměli, jinak by tam byl, po pár minutách následoval podpis podání ruky a že je to OK. Mohli jsme vyrazit na trajekt. Den jsme nakonec strávili brouzdáním po Zadaru. Ve tři jsme se znovu srotili, vzniklo společné foto a vyrazili jsme na zpáteční cestu. Cca v deset jsme byli u maďara Michellera na večeři.

Zhodnocení plavby:
Počasí - všechno jsme si zkusili, přestože nijak moc nefoukalo, nakonec čtvrtek vše vynahradil. Posádka si podle mě hodně sedla, nikdo ne byl z cukru, tým fungoval skvěle, každý plavčík věděl co dělat .-). Havana rum s kolou a limetkou dokázal posádku stmelit , vydržel první 3 dny :-) Byla sranda se potkávat s druhou partou. Soulodění byla sranda. :-))