Dovolená na lodi Cicci & Cocco Řecko - Thassos, Limnos, Athos

Termín: 18.6.-4.7.2021 (včetně cesty)
Loď: Cicci a Cocco
Kapitán: Šaman
Posádka: Jarda a Gábi, děti Patrik a Kuba

Doprava a cesta tam:

Covid, Korona, Passenger Locator form, testy ve špitále v Olomouci, neustálé strašení Covidem.
V pátek nakonec vyrážíme. Napakované auto, potraviny, piva, stan a nějaké spacáky, protože na spáteční cestě máme v plánu někde kempovat a celou trasu nejet na jeden zátah. V pátek ještě do práce, ohlásit pracovní úraz, oběd a po obědě kolem 14:00 hodiny vyrážíme směr Brno, kde ještě doplníme již tak plný kufr zvedací nohu od stolu a potkáváme Danku. Zpoždění na cestě Olomouc Brno 45 minut, no české dálnice jsou i pro stavební firmy jako Skanska apod, nejen pro řidiče, Ti musejí jít stranou, když už máme miliardy na opravy dálniční sítě. Slovensko projíždíme v pohodě, bez přibržďování, Maďarsko už trochu svižněji, kolem půlnoci jsme v Rumunsku. Přes noc se mi v Rumunských průsmycích moc nedaří a ve dvě dáváme první zastávku na spaní. Spát se mi nedaří, jedeme dál. Po další hodině a půl další zastávka na opuštěném nádraží. Za svítání dávám volant Gabči. Přes Dunaj do Bulharska to zvládá až do Vratsy. Dáme si burger a párek v rohlíku, kafíčko a užíváme kopců po cestě. V navigačce přes mapy.cz jsem měl zadanou Sofii. Vjíždíme do centra napřed socha a u Mešity co vypadá jak ta v Konstantinopoli jsme u cíle. Prima, víme která bije a proč se Sofia menuje jak se jmenuje. Před řeckýma hranicema zácpa ještě na dálnici. Asi 2,5 hodiny. Řekové se rozhodli kontrolovat QR kódy Passenger Locator Formu a testy na Covid, které musely být PCR ze špitálu. No v sobotu jsme tam a vítá nás Šaman na uklizené lodi řeckým salátem a vínem. Ani moc nevybalujeme a jdeme si dát gyros do místní hospody.

Neděle: Jdeme pořešit nějaký drobný nákup chleba a doplnit lékárničku, konkrétně Prednison proti alergii na vosí píchnutí. Kupodivu to šlo hladce. Paní v Apotece říkám kortikoid against vosp a byla doma - bez předpisu za jedno euro :-) Jdeme na pivko do naší oblíbené restaurace, kluci smočili nohy. Chceme platit a číšník za námi utíká s dalšíma dvěma pivkam, jakože na podnik! Šaman říká, že asi musí být letos hodně zoufalí, lidi prostě v Nea Rodě letos nejsou. Vyjíždíme z přístavu na asi 10 NM vzdálenou opuštěnou pláž se želvičkama. Na kotvě proti nám jdou nějaký čas vlny a loď se dost rozhoupává, v zadu to dělalo tak metr. První a poslední mořské nemoci se ozvaly. Pak byl klid. Prozkoumali jsme pláž, pozdravili želvičky v nedaleké tůni a šli spát.

Odteď už bez datumů, za těch 14 dní to splývá:

Plán je dorazit na rodiště Aristotela do Olympiady. Pobyli jsme tam, pak vypadli do zátoky s chovnýma sítěma. Vyspali jsme se a brzo ráno vyrazili. Přes den moc nefoukalo. Ale dorazili jsme v dobré náladě k večeru ke skalisku u Skala Marion. Večer nás tam ještě na pevnině chytla menší bouřka, ale v pohodě. Navečer se vracíme ke skále, kde kotvíme do rána.

Dobré ráno, koupačka, objíždíme skaliska a jeskyně. Limenaria jen z pohledu z přístavního bazénu, k molu jsme nedorazili.

UPDATE 2022/07

To samozřejmě nebylo všechno. Objeli jsme ostrov Thasos, památky, tankování, muzeum a pak směrem na Limnos.

Kolem ostrova, zátoky. Paráda.

Z Limnosu jsme vyrazili zpátky na pevninu, dali jsme si další zastávky a 14 denní dovolená se blížila ke konci.

PODĚKOVÁNÍ ŠAMANOVI

Celá dovolená proběhla na lodi Cicci and Cocco ve vlastnictví Šamana z Brna. Patří mu hodně poděkování a i trpělivosti s děckama (15 + 12 kluci).

Užili jsme si nádech Řecka z pohledu plachetnice. Dozvěděli jsme se hodně o historii, kterou z velké části zajišťoval přímo kapitán a tu jsme prokládali návštěvou historických míst a muzea a vykopávek. Fakt dobře strávená dovolená v serverní části Řecka.

Cesta zpátky byla na pohodu, zastavili jsme se za kámošem v Sofii, dali si jídlo a popojeli do hor. Tam jsme v Bulharsku našli kempík, kde jsme byli jen my a místní rodina, která kemp provozovala. Slivovice se hodila. Balkan Komplex :-) Prima přístup, bral i Eura za nachlazené plechy, udělal pohoštění, chytali jsme pstruhy. Parádní rodinná zábava. Dojezd do Čech pak proběhl v pořádku.