Zápisky z rodinné dovolené na lodi Falcon

Naše posádka:

• Jarda – skipper
  • Petr a Soňa s dětmi Petrem a Lucií
  • Iveta
  • Michaela se šestiletým Davidem

Domovská marina: Kaštela, Split

Loď Bavaria 36 jménem Falcon (Sokol)

Cíle: Rekreačně orientovaná plavbička, podle plánu na sever do Primoštenu, Skradinu (Krka), Ostrov Kakan nebo Žirje, Žut, Piškera a zpět do Kaštely u Splitu.

GPS log - Trasa lodi Falcon:   GPS trasa 1. týden

Soubory Google Earth ke stažení GPSTrackJune2008-01

Sobota, 7.června – Kaštela - Primošten

Kolem páté odpoledne, po převzetí lodi a nalodění jsme na motor vyrazili ven z Kaštelanského zálivu směr West. V plánu bylo původně někam za ostrov Drvenik, nejlépe do Primoštenu. Čas se natáhl a teprve kolem deváté jsme míjeli majík Mulo. Od té chvíle bylo jasné, že nás čeká plavba na světla a majáky, protože do setmění to do Primoštenu nestihneme. Naštestí mestečko je vystrčené a celkem svítí, takže jsme nemohli minout. Vyvázali jsme se na bóju kolem půl jedenácté v noci.

Upluli jsme 5,5 hodin na motor, celkem 25 mil (míle = 1.8 km)

Neděle, 8.června

V neděli ráno, po nákupech cca v 10:30 jsme vyrazili na plachty směr Šibenik a Skradin (Jde vidět od dálnice, když zastavíte na odpočivadle Krka, což je název národního parku Krka, které bylo také místo na které jsme mělo spadeno. Počasí bylo vrtkavé. Když jsme se blížili před druhou k pevnosti u Šibeniku, bylo jasné že nad našim plánem trasy hustě prší. Zastavili jsme v zátoce kousek od pevnosti a udělali si v klidu oběd, někdo se koupal, já jsem se prospal. Když jsem se po asi dvou hodinkách probudil bylo po dešti a za příjemného počasí jsme domotorovali do přístavu Skradin. Po veselém parkování za pomoci posádek ze sousední lodi jsme se úspěšně vyvázali. Nejen posádka Caspera měla o několikaminutovou zábavu vystaráno. Večer probíhal fotablový zápas s Chorvatskem, Chorvati vyhráli a byl důvod to oslavit zapálením signální světlice.

Ten den jsme ujeli 19,6 námořních mil

Pondělí, 9. června - ostrov Kakan

Ráno v pondělí byl cílem národní park Krka. Prošli jsme si park, nafotili pár fotek, dali sladoled a vyrazili zpátky. Do parku se jezdí místní loďkou. Dorazili jsme zpět a než stihli vystoupit přišla bouřka, která nás stihla na posledních 200 metrech úplně promáčet. Před třetí po dešti jsme vyrazili zpátky z kanálu Sv Ante směrem na ostrov Zmajan. Před sedmou jsme se vyvázali na bóji na ostrově Kakan. Příjemná zátoka s čistou vodou kolem a i místní nabídkou zeleniny, kterou přivezl místní borec na své bárce. Cibule i salát se šiknul k večeři. Upluto 10,5 námoních mil, celkem 4 hodiny plavby na motor.

Úterý, 10. června - Z Kakanu směr na Žut

V úterý ráno když jsme před jedenáctou vyjeli pěkně foukalo a vytáhli jsme plachty. Cíl byl ostrov Vrgada s písčitou pláží, kde byla plánována přestávka na oběd a pak směrem na molo na ostrově Žut. Příznivý vítr nás nesl až na Vrgadu a radost z yachtingu a dobrá Seven Crown podpořila zážitek skvělého yachtingu, včetně mírných ztrát kliky při stahování plachty přímo u pláže. Na Vrgadě jsme se prima okoupali, já si opět zdřímnul a vyrazili jsme na molo, kde jsme skončili 15 min před sedmou. Upluto 20 Nm, 4, 5 hod plavby.

Středa, 11. června - Piškera

A je tu středa 11. června, jedeme v půl desáté ze Žutu Malou Traversou směr Telašica a jezero Mir 10:55. Koupací zastávka s vyhlídkou na útesy měla úspěch do té chvíle než přirazily k molu tři výletní lodi s výletem středních či základních škol. Ve 13:20 jsme vypadli a oběd jsme nakonec yřešili za jízdy. Po obědě jsme na dvě hodinky vytáhli plachty a stáhli je až u dalšího smluveného místa, ostrova Mana s filmovými kulisami a báječným místem na potápění. Skála s útesem kde máte 3 metry, 5 metrů a nakonec 80 na několik temp směrem od břehu. Po jednom neúspěšném pokusu o kotvu jsme se nakonec uvázali ke spřátelené lodi Casper, kde skvělou Osmitisícovku s želé medvídkama :-´) Po občerstvovací přestávce jsme se na Piškeru. Posádka Falcona opět vyrazila na kopec a vyhlídku, aby nakonec stihla ještě několik záběrů zapadajícího slunce v marině. Upluto 18,4 míle. Na plachty dvě hodiny.

Čtvrtek, 12. června - Primošten

Čtvrtek ráno. A je to tady, za těch 250 kuna vlezného do národního parku a ještě 370 kuna ACI mariny se probudíme a prší a prší a prší. Do tohou fouká a na moři jde vidět pěna. Moc se nám nechtělo. Dvě hodinky jsme snídali, sprchovali se a vyčkávali. V 11:15 jsme vyrazili na rozbouřené moře na protivítr. Za hodinku se vítr ulidnil, vpluli jsme do bouřky a začali usilovně motorovat přímo kurs Přimošten. Zpestřením tohoto dne byli delfíni a tornádo. Těsně před Primoštenem se nám ještě jeden delfín nádherně ukázal jak dělá obloučky nad hladinou, to sem viděl poprvé.

V Primoštenu jsme si vyrazili na véču, či spíš sklenku vína a pár drinků. Pokles tlaku se kolem 5. hodiny zastavil. Upluto 28 Nm, 6 hodin plavby.

Pátek 13. června - poslední den plavby, směr Kaštela

Pátek 13. června, náš poslední den plavby se celkem vydařil. Vyjeli jsme v jednu odpoledne do pěkné bouřky, ze které hlavně pršelo ale nefoukalo. Po minutí majáku Mulo kolem druhé odpoledne jsme vytáhli plachty a pohodově do půl šesté plachtíme směrem na Kaštelu. Posádka stmelená počasím i zkušenostmi parkuje na jedničku v domovském přístavu.

Upluto 28,6 námořních mil, celkem 7 hodin plavby, z toho 3 hod na motor.

Petrovu fotogalerii najdete zde

Rekapitulace:

Celkem jsme upluli přes 140 námořních mil, což je cca 252 km. Loď: Bavaria 36, jméno lodi Falcon. Občas do ní teče, ale bez vážných závad :-))

Nakonec bych chtěl vyjádřit poděkování skvělé posádce a především Soně, Petrovi, Ivetě, Michale a dětem. Příjemná plavba, kde jsme si zažili vrtochy počasí, sluníčko i bouřky, navštívili osvědčená místa a dělali dost zajímavých zastávek.