Romantická plavba po ostrovech jižní Dalmácie

Posádka (zprava): Jarda, Lea, Petr, Jíťa, Láďa, Pavel
Domovská marina: Zaton, jméno loďi: Scarlett, Bavaria 36
Termín: 28.-25.6.2011

Pohodová plavba po jižní Dalmácii, z Šibeniku na Kakan, Primošten, Plavba na Vis, zelená jeskyně, po koupačkce na Budikovači směr Vela Luka na Korčule. Další den jsme objeli ostrov Korčula a dojeli do města Korčula, rodiště Marca Pola. Čtvrtek nefoukalo a vraceli jsme se poměrně velkou vzdálenost až na Rogoznicu. V pátek odočinková plavba do domovského přístavu. Počasí 99% slunečno, vítr přiměřeně, občas bezvětří. Posádka sehraná a pohodová. Akci jsme nazvali Romantikou, s tím, že jsme ji pak přejmenovali jedno písmenko díky solidním zásobám rumu od Láďovy maminky :-)

Zhodnocení plavby: Poměrně hodně cestování, celkem napluto 210 NM (380km). Loď v bezvadném stavu. Lano co jsme pocuchali, jsem při příjezdu opravili. LoĎ byla od Adriatic Charter, z mariny Zaton. Zde musím říct, že povedený malý přístav. Málo lodí, šikovní pracovníci mariny, parkování zdarma.

Logy z plavby jsou ke stažení zazipované zde. Lze otevřít v google earth.

Trasa a popis plavby

Sobota 18.6.
Do Zatonu se nám podařilo dojet kolem 3 hodiny. Loď jsme začli přebírat kolem 5 hodiny. Vyjet se nám nakonec podařilo v sedm večer. Vydali jsme se kanálem sv Ante kolem pevnosti ven na moře a na motor. Tam nám příjemně fouklo tak jsme natáhli na čas plachty a svištěli 5-6 KN. Dostihla nás tma a na ostrov Kakan jsme domotorovali kolem 11 hodiny večer. Na Kakanu je dostatek bójí a hlavně je tam již čisté moře ke koupání.

Upluto 17,6 NM, 4 hodiny plavby, z toho 2,5 na motor.

Neděle 19.6.

Vyrazili jsme cca v 10:30 na motor kurzem 130°a asi hodinu jsme se popotáhli. Pak nám začal foukat příjemný vítr a vytáhli jsme prádlo. V tu chvíli jsme zjistili, že máme pocuchané lano navijáku genoe. Trochu mě to znervoznilo a přestal jsem se cítit jet s tím a plný vítr na Vis 8 hodin. Upravili jsme cíl na Primošten, kde jsem chtěl sehnat náhradní lano. Do Primoštenu jsem dorazili o třičtvrtě na dvě. Hodili jsme kotvu v zátoce a dali si romantickou procházku městěm, výlet ke kostelu a nakonec jsme si dali pivko. Nakonec jsme se rozhodli v Primoštenu zůstat přes noc.

Upluto 14,4 NM, 3,25 hodin plavby, na motor 1 hodina.

Pondělí 20.6.
Ráno v půl desáté jsme vyrazili na motor. Dle zpráv z Navtexu měl bezvětří kolem poledne vystřídat svěží vítr. Dvě hodiny jsme motorovali, pak koupačka na laně a kolem půl jedné jsem již vyrazili na plachty cca 3-4 KN. Tím se nám trochu protáhla plavba, ale za příjmeného větru jsme kolem 7 hodiny dorazili na Vis, město Vis. Mola byla plná, ale nakonec jsme našli jednu bojku vedle hlavního mola, na které jsme zůstali do rána. Večer procházka městem a oblíbené lignje na žaru. Kulturní program zajištěn.
Hitem dne bylo setkání s želvou karetou - cca 3/4 metru velkou, uprostřed moře mezi Visem a Primoštenem. Holka si mákne, než někam dopluje to svou rychlostí :-)

Celkem upluto 36,6 NM, 8,5 hodin plavby, z toho 2,5 na motor.

Úterý 21.6.
V půl jedenácté jsem přeparkovali na hlavní molo a doplnili vodu a pořešili drobné nákupy, včetně nákupu náhradního lana navijáku genoe. V 11:15 jsme vyrazili kolem visu po směru hodinových ručiček směrem k Budikovači a zelené jeskyni. Zelenou jeskyni jsme nakonec naškli a kolem půl třetí jsem zakotvili a udělali si něco k snědku. Kolem 16:00 jsem se rozhodli pro změnu plánu a místo cesty na Komižu a modrou špilju jsme upřednostnili popojet na ostrov Korčulu - směr Vela Luka. Téměř nefoukalo, takže jsem motorovali. O třičtvrtě na osm jsme byli na Vela Luce na boji. Bójí oproti minulému roku podstatně přibylo.

Upluto 34,7 NM, cca 6 hodin plavby na motor.

Středa 22.6.
Vypluli jsme z Vela Luky kolem 11 hodiny a n amotor jsme začli objíždět ostrov z vnější strany proti směru hodinových ručiček. Koupačky, sluníčko, téměř bezvětří. V sedm večer jsme dorazili do Korčuly. Z hlavního mola nás panáček vyrazil, že prý to má pro větší lodě a že máme vypadnout na kotvu do vedlejší zátoky. Vedle naštěstí bylo volno a klidno. Borec dostal nějaká česká piva a 110 kun a poradil nám cestu.
Večer jsme pocourali po Korčule, dali pár piv, našli dům Marca Pola a ve večerních hodinách jsme se vrátili zpět na palubu. Zpestření večera byly Pavlovy komentáře k focení. Z německy mluvícího páru se žena vyklubala jako češka a poznámky "pozor ať v záběru nešukají dva psi.." či při zakopnutí jejího partnera "málo rumu" už táhlo na ostutu :-)

Upluto 36 NM, celkem 12 hodin plavby na motor.

Čtvrtek 23.6.
Čtvrtek byl den návratu. Vyrazili jsme hned v 7:40 na motor, kanálem podél Korčuly na motor. Pak jsme stočili na 270°, kolem půl jedenácté míjíme maják Pločica po levoboku a kolem půl druhé dáváme hodinovou zastávku v Hvaru na kotvě. Oběd proběhl, koupačka a 14:40 opět na moře směr rogoznica. v Půl deváté večer se nám podařilo chytit poslední místo na mole, opět ještě před majákem :-) Naše oblíbené místo.
Posádka si dala romantické večeře pro dva, já jsem zabral na palubě, kde mě očumovali přihlížející :-)

Celkem 64NM, 12 hodin plavby, vše na  motor.

Pátek 24.6.
V Rogoznici jsme trochu pobrouzdali, nakoupili nějaké potraviny a kolem desáté jsme vyrazili na cestu zpět. Kolem půl dvanácté míjíme Tmaru a hledáme místa k zakotvení, i romantická místa jako Zaboričje (Petr s Leou tam měli minulý rok dovolenou). V jednu jsme zakotvili v zátoce na Zlarinu. V 15:45 jsme vyrazili zpět. Cestoujsme se na půl hodiny stavili na pevnoti sv. Ante, kde vzniklo i pár fotek. Kolem sedmé večer jsme byli v domovské marině.

Předání lodě ráno bez problémů, vše v pořádku bez ztráty kauce. Ráno mě posádka vyhodila v Zadaru, kde jsme se přeskupili, původní posádka vyrazila domů a já na další týden na plavbu soulodění.