Shrnutí červnové rekreační plavby na lodi LUCE

Termín: 12.6.-21.6.2009
Loď: Oceanis 331 se jménem Luce

Počasí: Ideální, žádné velké bouřky, vítr odhadem max 30 uzlů, jeden den poprchávalo, jinak 90% slunečno

Posádka: Vyloženě mužská akce, 5 chlapů, chlapi sobě :-) Zleva:
Láďa - plavčík, lékárník a manažer pitného režimu
Jarda - skipper
Pavel - plavčík a krizový manažer
Mozol - první důstojník, navigátor a průzkumník (monitoruje výskyt ženských v oblasti)
Martin - plavčík a manažer přes zásoby

Upluto celkem 240NM.

Společná fotka u Balatonu :-)

Loď: Oceanis 331 Clipper  se sjménem LUCE. Najdete ji na stránkách charterovky Navigo, ale letos ji asi prodají. Vybavení OK! Interier snad ještě lepší, oceňuju šoupací dveře do kajut, uspořádání kokpitu a snad krom nástěnných hodin fungovalo vše včetně teplé vody ve sprše :-) Jízdní vlastnosti zatím za těch 6 let co jezdím měla nejlepší. Nevím co by udělala v silném větru, má jen 1.6 pod kýlem, ale na vítr co jsme měli jezdila velmi slušně a svižně.

Přehledová mapka s trasou: Soubory do googlu si můžete stáhnout ve formátu KZM soubor 1. a soubor 2

Google Earth je ke stažení na http://earth.google.com/

Popis plavby

Sobota: Sukošan – Veli Rat – zátoka Panthera večerní vyvázání na bóju

Vyrazili jsme kolem 16 hodiny. Loď vcelku v pohodě a na bezvěřtří jsme valili na motor tak 8-9 uzlů což jsem byl sám překvapen jak je tato loďka Oceanis 331 svižná. Holt loď měla ponor jen 1,6 m, nebyla těžká a ani široká. Cílem byla zátoka na Veli Ratu s nedělním potápěním u vraku. Vítr: max 2bft, zátoka Panthera byla romantická :-)
Faktor pařby: 10

Neděle: Směr sever - nakonec na Premudu

12:00, Kolem poledne jsme se nakonec zprovoznili a objíždíme ostrov a jedem se potápět  k vraku někdy z 80 let.
Původně to byla loď co vezla zeleninu. Hodili jsme kotvu a k vraku jsme domotorovali. Potkali jsme tam partičku Slováků. Kolem 16:00 vyrážíme na motor cca 30 minut a pak ladíme plachty a kolem 19:45 se uvazujem na bóju na Premudě. Fajn ostrov vysunutý do moře, očividně převážně rybářská osada a pár baráčků. Plavba na pohodu :-) Upluto 26 NM.

Pondělí: Z Premudy na Rab

Ráno vyrážíme podle Jardova Rolex času 11:00 (ve skutečnosti GMT 8:30) cca 40 minut na motor kolem ostrova Premudy. Pak nahazujeme plachty a hurá přes moře. Do třetí hodiny GMT jsme na ostrově Rab ve městě Rab v ACI marině. Upluto 36NM. Marina stála asi 300 Kuna, tekla tam teplá voda a byla spousta příležitostí na kavárničky, obchůdky, kostely atp.

Úterý: Výletní trasa kolem ostrova Rab

Ráno jsme ještě zařadili procházku po obchodech, sehnali potřebný Jar na mytí nádobí udělali pár fotek. Trasu jsme si vyhlídli podle místní nabídky výletních lodí se záměnou zátoky na kotvení (na partu turistů jsme zvědaví nebyli). V plánu tedy bylo obeplout ostrov Rab, koupačka, věznice na Golim otoku a navečer to šoupnout do zátoky Zavratnica nebo Stiniva. Vzali jsme to rekreačně přes zátoku RT BORINJ, kde jsme hodili kolem 1 hodiny kotvu (trochu se vezla po písčitém dně, ale situace byla OK). V šest jsme vyrazili na návštěvu GOLI OTOKU – Titovy věznice pro politické vězně. Kolem 20:30 jsme hodili boju ve Stinici. Posádka šla na lignje na žiaru a místí ryby.
V noci se otočil vítr a foukala silná bora která kulminovala kolem 4 ráno (BORA = vítr ze severo východu od pobřeží). Kolem 4:00 mě ten vichr i probudil, ale loď byla uvázaná bezpečně a tak jsem se po krátké diskusi na téma jestli budem mít vachtu nebo ne zas vydal zpět do kajuty. Ten den jsme upluli 35,2 NM. Tedy cca přes 60 km.

Středa: Z pevniny zpět na ostrovy - poprchává

Bora nás definitivně přesvědčila vypadnou zpět na otevřené moře. Ze Stinicy jsme se tedy vydali na ostrovy více na moři – nakonec jsme se rozhodli pro ostro Šilbu. Vyrazili jsme kolem půl jedenácté dopoledne. Hodinku a půl jsme jeli na motor, pak koupačka a pak jsme nahodili plachty a v 18:30 jsme byli na molu na ostrově Šilba - městečku Šilba. Moc pěkné místečko, bezplatné molo, místní garáž style obchůdek s Lozou vínem a sardelama.
Upluto tentokráte podle logu 43,8 NM.
Pozn: Překvapení večera – loď je suchá. Jsme bez alkoholu. Museli jsme jít do hospody.

Čtvrtek: Luka Šilba – Molat

Ráno jsme doplnili zásoby v místním garáž obchodě, dali si pivko v hospůdce na mole, ať z nás alespoň něco mají a vydali se směr jih s cílem nějakého mola - v plánu bylo postupovat na jich, nakonec zvítězil ostrov Molat/město Molat. Byli jsme si vědomi jen týdenní dovolené, ale na mě to nějak dopadlo: Času nám ubývá a musíme jet prostě na jih. V 11:30 jsme vyrazili do prozlazu Zapuntel, což je celkem zajímavá díra, kterou se dá proplout mezi ostrovi IST a Molat. Má to hloubku cca 7 metrů, šířku tak 15 m. Doporučuje se projíždět tam jen za klidného počasí. V 17:30 jsme zkusili boju na ostově IST. Bylo jich tam dost, ale nelíbilo se nám prostředí a jeli jsme dál do města Molat na ostrově Molat. Kolem 20:00 hodiny jsme se vyvázali na místním mole za 150 kuna. Večer jsme si zpestřili půlnoční procházkou kolem ostrova a na pláž na druhém břehu, kolem noční procházky na hřbitově...Noční akce.
Ten den upluto 24,73 MM.

Pátek - cesta zpět do Sukošanu

Pátek byl poslední den, kdy jsme si užívali plachťění a sluníčka. Doplnili jsme zásoby jako je chleba a pár rajčat a v deset hodin jsme odrazili od mola, abychom v 11:30 byli na druhé straně ostrova, místní pláži pro naturisty, kde jsme byli pěšky o půl noci předešlé noci. Koupačka, oběd, potápění a ve 12:30 vyrážíme na plachty směrem Sukošan. Užíváme si posledního plachtění a ve 20:55 tankujeme na benzínce v Sukošanu jako jedni z posledních než benzinku zavřeli. Byli jsme defacto poslední zákazníci. A následovala místní diskotéka (zábava) v Diving Clubu v Sukošanu s kulturní výměnou genetiky a telefonních čísel. Upluli jsme 45,5 NM prima závěrečný den.

Sobota - předáváme loď a opouštíme pobřeží

Ráno nás probudila průtrž mračen. Pozavírat okna, teče mi do kajuty! Trvalo to tak 15-30 minut. Nic velkého. Ale navlhla nám elektronika v lodi a přestala fungovat kotva. Kvůli ní jsme se s odjezdem zdrželi tak o dvě hodiny. Závěr patřil mistrům. Ohledně počasí: Nasoukali jsme se do auta a jak jsme zbouchli dveře, tak začalo silně pršet a pršet a pršet nepřestalo, dokud jsme nedojeli do Maďarska k Balatonu. Bylo to na minuty.

Nakonec jsme zabloudili až k Balatonu, kde vznikla naše společná fotka.

Musím poznamenat, že jsme se cestou zpátky zastavili na výtečném tradičním guláši u Michellera v hospodě, kde jsme snědli celej hrnec guláše. Od minula zdražil asi o 30 Kč na proci, ale když jsem mu nechal 100 Kč spropitné, nalil na odjezd do naší posádky 0,3 litru kořalky a cesta byla opět: OK. Micheller je fajn místo U Cszorne (na cestě zpět před ní cca 5 kiláků).

POZNÁMKA K FOTOGALERIÍM:

Pokud chcete vidět kompletní fotogalerii, musíte být přihlášení. Jako registrovaní na této stránce najdete link.

Fotky a fotogalerie

Kompletní fotky z plavby najdete v této fotogalerii.