Srpnová opalovací rekreační plavba - Pub2Pub

Domovský přístav: Šibenik, Mandalina

Loď: Bavaria 44, poměrně zachovalá a hlavně funkční

Termín: 21.-28. srpna 2010

Popis plavby: Počasí bylo spíš rekreační než yachtařské, až na jednu výjimku nefoukalo skoro vůbec nic. Vyrazili jsme na Vis, tam dva dny pobyli, Vela Luka, Hvar a přes Rogoznicu a několik dalších zastávek zpět do Šibeniku.

Trasa:

GOOGLE EARTH LOGY KE STAŽENÍ

Posádka:

kamila-michal-petr-romca-petr-wendy-prema-stepanka-jana-jarda

Zleva: Marek, Kamila, Petr, Romča, Petr, Vendy, Přemek, Štěpánka, Jana, Jarda

Popis plavby

V pátek vyrážíme dvě auta jednotlivě směr Šibenik. Přema se Štěpánkou vyrazili o den dřív. Po projetí tunelů Sveti Rok výrazně soupla teplota a v marině to bylo na upečení :-)

Sobota: Šibenik - Kakan

Převzali jsme loď a po školení jsme v 17:30 vyrazili směr ostrov Kakan / Žirje. Hned po vyjetí z Šibenického kanálu jsme se poprvé vykoupali. Kakan jsme si pěkně objeli a kolem půl deváté jsme se vyvázali na bóju. Následoval nikým a ničím nerušený večerní program, který se u někoho protáhl až do pozdních nočních hodin. Upluto cca 17 NM.

Neděle: Komiža (Vis)

Snídaně, koupačka a v půl jedenácté jsme vyrazili. Vzhledem k úplně klidnému moři bez větru jsme si dali za cíl rovnou Vis. V šest večer jsme dojeli do Komiže, kde nás vyhodili ze zátoky, protože mělo přijet cca 40 lodí. Zkusili jsme zátoku před marinou. Po nějaké době jsme zvolili vyvázání proti kotvě na molo u fabriky. Večer noční program návštěva galerie, místní podniky :-)

Pondělí:  Modrá špilja přesun do Visu

V půl jedenácté jsme vyrazili na místní turistickou atrakci - ostrov Biševo a modrá špilja. V zátoce před ní soulodilo posvazovaných několik desítek lodí a zátoka duněla technem. Koupačka a postupně kolem ostrova, kde jsme ještě udělali koupací zastávku na Budikovaci. Večer jsme přijeli 5 min po dvanácté, poslední místo na mole měla loď před náma :-) V Kutu místo taky nebylo a tak jsme kolem šesté večer ulovili jednu z mizerných bojí. Večerní program :-)

Úterý: kolem Visu na motorkách

Ráno při snídani jsme se urvali z bóji. Přeparkovali jsme na molo, zašli na snídani, sprchy... Při snídani jsme navrhli úterek jako čas pro nějaký výlet po Vise na motorkách. Pojezdili jsme Titovu Špilju, britskou pevnost, dokola kolem a poseděli ve vnitrozemské restauraci. Večer jsme šli do lepší restošky na pár místních specialit. Starali se o nás velmi dobře!

Středa: Vela Luka - Korčula

Ráno jsme vystartovali opět kolem 10:30, koupačky a nakonec při úplném bezvětří jsem zvolil Korčulu. Mezipřistání v zátoce, koupačky. Parkovali jsme na boji uprostřed přístavu. Navečer se nám tam připoutala výletní loďka. Upluto 29 mil. Večerní program - hospoda :)

Čtvrtek: Zpátky na pevninu Rogoznica

Ráno vyrážíme kolem 8, potřeba je se vrátit k pevnině. Původní plán Primošten byl přes 60 mil, což jsem počítal tak 10 hodin + pauzy. Nakonec to dopadlo na Rogoznicu, která byla o cca hodinu dřív a měla molo a vodu. Večer jsme se rozprchli a vyrazili do hospod. Upluto 57 NM. Jediný den, kdy jsme vytáhli na cestě z Hvaru k Šoltě plachtu. Dokonce jsme tam měli nejvyšší rychlost :-)

Pátek: Kolem pobřeží zpátky do Šibeniku

V jedenáct jsme vyrazili pomaličku s koupačkama podel pobřeží. U Tmary se nám líbila zátoka na koupání. Pobyli jsme a popojeli ještě na jednu koupačku u Zlarinu. Před samotným veplutím zpět do domovského přístavu jsme ještě dobili Šibenickou pevnost :) Trénink na parkování z boku se hodil i u benzinky, kde jsme dotankovali a zakončili cestu uvázáním v Mandalině.

Sobota: Předat loď a vyrazit

Loď předána, do sprch a vyrazit. Cesta proběhla částečně dobře. Auta Marek a Petr bez problémů. Přema se Štěpánkou jeli přes Maribor a chytli 4 hodinovou zácpu. My už v Blavě a oni teprve projeli Mariborem.